4.Ingrid Vertessen

51 jaar

Geboren in Hasselt maar in 1989 in Geel blijven hangen na haar studies maatschappelijk werk. Ingrid woont in St.-Dimpna, is gehuwd, heeft twee kinderen en één kleindochter. Ze werkt sedert 1993 in Tussenhuis, een opvangcentrum voor thuisloze vrouwen en kinderen, een afdeling van CAW De Kempen. Ingrid is er ook syndicaal afgevaardigde.

Tijdens haar jeugdjaren speelde Ingrid tafeltennis op nationaal niveau. Ze werd verschillende keren Belgisch kampioen en sloot haar actieve sportcarrière af bij het Geelse Mepp Stegeta in 2003.

Uit onvrede met het nieuwe circulatieplan van het huidige stadsbestuur startte zij in februari 2014 de succesvolle facebookpagina "Wij zijn de Geels chaos beu" op. In juni 2014 werd het circulatieplan al teruggeschroefd. De actie leidde onrechtstreeks tot de oprichting van een Geelse afdeling van de Fietsersbond. Mobiliteit is nog steeds haar interessegebied. Het vrachtverkeer in St.-Dimpna is voor haar één van de grote pijnpunten. Geel moet veiliger worden voor zwakke weggebruikers en dus is Ingrid een absolute voorstander van fietsstraten in het centrum. Ingrid schrijft voor het Nieuwsblad van Geel waar zij de rubriek "Woar goade henne?" voor haar rekening neemt.