20. Sarah Van Hulsel

38 jaar

Sarah werd 38 jaar geleden geboren in Geel. Ze groeide op in St-Dimpna en vond het daar zo goed dat ze daar nog steeds woont. Ze is getrouwd met haar jeugdliefde en is de fiere mama van twee leuke pubers.

Haar sociaal engagement werd haar met de paplepel ingegeven (moeder lerares, vader gedreven vakbondsman). Dat blijkt ook uit haar latere beroepskeuze: de zorgsector. Na het MPI van Oosterlo en het Zwart Goor in Merksplas vond ze werk bij de Witte Mol (in Mol). Daar werkte ze 12 jaar met veel liefde en plezier in een leefgroep voor mensen met een niet-aangeboren hersenletsel.  Tot 2015 was ze erg sportief: lopen, zwemmen, wandelen, … liefst in de vrije natuur. Toen werd ze ernstig ziek. Kanker gooide haar leven helemaal overhoop. Vandaag is ze noodgedwongen invalide.

Om die harde klap zo positief mogelijk te overbruggen zocht ze een leuke, zinvolle en haalbare hobby.  Uiteindelijk werd ze lid van één van de basisgroepen van PVDA-Geel omdat de mentaliteit van PvdA haar enorm aanstaat: “Iedereen heeft het recht om het goed te hebben! De PVDA dat is politiek uit engagement en geen zakkenvullerij...”