Kandidaten

Greet Daems

Lijsttrekster PVDA Geel

Greet Daems

Greet Daems, 37 jaar jong, is lerares in een centrum voor Basiseducatie in Antwerpen. Ze geeft Nederlands en alfabetiseringslessen aan laaggeschoolde volwassenen. Als gedreven vakbondsafgevaardigde voor ACOD staat Greet elke dag klaar voor haar collega’s.

Greet heeft een passie voor vrijwilligerswerk. Vroeger was ze jarenlang actief bij de scouts, nu zet ze zich in voor Vredeseilanden en burgerbeweging Hart boven Hard.

Greet is geboren en getogen in het centrum van Geel, maar ondertussen woont ze al 10 jaar in Holven, samen met haar vriend en hun twee dochters.

Als lijsttrekster van de PVDA in Geel is Greet vastbesloten om in 2018 een sociale oppositiestem in de gemeenteraad te brengen.

Maarten Frederickx

werkvloerbegeleider OCMW Geel

Maarten Frederickx

Sportief aangelegde organisator van activiteiten en evenementen, sociaal werker en stuwende kracht achter de PVDA-afdeling in Geel. Als allround actieveling en met sociale rechtvaardigheid als drijfveer fietst Maarten al jarenlang van overleg naar activiteit en terug. Geboren en getogen in Geel maar al te bekend met de pijnpunten en gevoeligheden van zijn stad.

Houdt ervan om mensen met verschillende achtergronden met elkaar in contact te brengen en zo voor elkaar het onbekende iets meer bekend te maken. Ontspanning vindt Maarten op een van de terrassen van enkele centrumcafés of al lopend in de bossen van Bel.

Maarten wil al z'n troeven uitspelen om Greet als eerste PVDA-verkozene in de Geelse gemeenteraad te loodsen.