Over de PVDA

Over PVDA Geel

Geel springt, bruist, zomert. Geel is een bruisende stad met heel wat evenementen voor de hele familie. Daar komen veel Gelenaars op een ideale en plezante manier met elkaar in contact. Dat is heel belangrijk.

Maar naast dit feestgedruis is er in Geel ook een minder fraaie realiteit. Bijna één op tien kinderen in Geel wordt geboren in een kansarm gezin. Of denk maar aan betaalbaar wonen. Welk jong gezin kan vandaag zonder hulp van de ouders nog een woning kopen of bouwen? En wie aanklopt voor een sociale huurwoning, botst op lange wachtlijsten. Die zie je ook in de kinderopvang en de psychosociale hulpverlening.

Wij willen de stem laten klinken van werkende mensen en mensen die het moeilijk hebben, met échte inspraak van de Gelenaar. Want het stadsbestuur houdt niet van inspraak en nog minder van tegenspraak. Kijk maar naar het Astor-project. Ondanks de 3799 bezwaarschriften wil het stadsbestuur geen rekening houden met de opmerkingen van de Gelenaars.

Wij willen een beweging opbouwen, van onderuit. Pas als veel mensen samen in beweging komen, kunnen we de dingen veranderen. Wij willen dat onze stad een plek is om te feesten. Maar in onze ogen moet ze ook warm en sociaal zijn. Dat is ons prestigeproject.