Sinterklaas gaat op pad met PVDA

De energieprijzen swingen de pan uit. Hierdoor dreigen steeds meer mensen uit de boot te vallen. Dat is ook Sinterklaas niet ontgaan. Hij is enorm bezorgd over de toenemende armoede in onze Barmhartige Stede. De kindervriend nam contact op met PVDA Geel om samen dit onrecht aan te klagen.

Op zaterdag 4 december ging de ploeg van PVDA Geel op pad met Sinterklaas naar de zaterdagmarkt in Geel. De Sint deelde gouden (chocolade) munten uit om de energiefactuur te helpen betalen. Veel gezinnen zullen dit jaar immers hun factuur forst zien stijgen. "Elk gezin zal zo’n 1.000 à 1.500 euro extra moeten betalen door de stijgende energieprijzen", vertelt Greet Daems, federaal parlementslid en gemeenteraadslid voor PVDA Geel.
"Daarom vroegen we de marktgangers om onze petitie te tekenen om het BTW-tarief op energie van 21% onmiddellijk te verlagen naar 6%. Die BTW-verlaging zou voor een gemiddeld gezin meteen een korting van 340 euro bedragen op de eindfactuur."